WIADOMOŚCI

F1 tworzy kampanię na rzecz równości i różnorodności
F1 tworzy kampanię na rzecz równości i różnorodności
Kampania, znana pod hasłem #WeRaceAsOne, jest podziękowaniem dla ludzi, którzy musieli walczyć z koronawirusem oraz zwróceniem uwagi na problem rasizmu.
baner_rbr_v3.jpg

Zaprojektowano tęczowe logo, które reprezentuje barwy wszystkich dziesięciu zespołów. Symbol pojawi się na samochodach, nad garażami oraz w innych miejscach na torze i wokół niego. Ponadto, stworzone zostaną produkty opatrzone logiem tęczy, z których zyski zostaną przeznaczone na cele charytatywne.

Podczas rozpoczynającego za niecałe dwa tygodnie sezon Grand Prix Austrii, na banerach umieszczonych wokół toru będzie wyświetlane hasło: "Rasizm musi się skończyć".

Tęcza na bolidzie McLarena. rownosc

Oprócz tego, Formuła 1 powoła grupę zadaniową zajmującą się różnorodnością i równością. W oficjalnym komunikacie, jaki pojawił się dziś na stronie F1, czytamy: "Cały świat złączył się w spójną społeczność w walce przeciwko COVID-19. Pozwoliło to uwydatnić największe zalety natury człowieka. Ponadto, w ostatnich tygodniach ludzie ze wszystkich środowisk zjednoczyli się potępiając rasizm i nierówność - zjawiska, które wciąż mają miejsce we współczesnym świecie".

"Wierzymy, że jako pierwszy międzynarodowy sport, który wraca do działania, możemy coś zmienić i wykorzystać nasz głos, aby rozwiązać te ważne problemy".

"Nie będzie to temat, który zniknie po tygodniu lub roku, a prawdziwa podstawa strategii F1, która doprowadzi do zmian w naszym sporcie i społeczeństwie".

Prezes Formuły 1, Chase Carey, podkreślił znaczenie nowej kampanii.

"Pierwszy wyścig w Austrii na początku lipca to wielki moment dla naszego sportu po prawie czterech miesiącach bez ścigania. Choć to ważne wydarzenie dla społeczności F1, jest to także czas na wskazanie problemów, które są znacznie większe niż jakikolwiek sport czy kraj".

"Inicjatywa #WeRaceAsOne, którą dzisiaj powołaliśmy do życia, wspiera ruch #PurposeDriven uruchomiony przez FIA w zeszłym tygodniu. Jest naszym sposobem podziękowania za odwagę i jedność, którą wszyscy wykazali w tym trudnym czasie".

Jednocześnie będzie to platforma dla Formuły 1 by zjednać się i stawić czoła najważniejszym problemom sportu i całego świata. Dlatego podczas wyścigu w Austrii razem będziemy mówić głośnio o tym, że rasizm musi się skończyć", powiedział Carey.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

57 KOMENTARZY
avatar
jack22

22.06.2020 13:09

0

trochę ich poniosło z tym promowaniem dewiacji


avatar
123tomek

22.06.2020 13:35

0

Policja w stanach zawsze skutecznie walczy z oporem przy aresztowaniu i zdarzają się przypadki zgonu aresztowanego. Niezależne statystyki wyraźnie wskazują kto przoduje w przestępczości więc siłą rzeczy przypadków zgonów afroamerykanów jest więcej niż osób innych ras. Nikt nie mówi o tym głośno, że statystycznie więcej ginie policjantów z rąk tych samych afroamerykanów niż przypadków takich jak ten. Teraz całemu światu nagle odwaliło bo to skutek rasizmu. Nie to skutek interwencji na agresywnym człowieku, być może pod wpływem prochów, które skutecznie przyczyniły się do jego zejścia. Szkoda, że ideologia lgbt połączona z rasizmem wygrywa z rozsądkiem ale trudno, jak dla mnie mogą całe bolidy pokolorować w te paski byle wreszcie wystartowali.


avatar
Forizoo

22.06.2020 14:01

0

Zmarł jeden człowiek a Cały świat już poruszony na pewno nie raz była taka sytuacja że ktoś A taki sposób zginął ale nagle teraz to zauważyli...


avatar
konewko01

22.06.2020 16:27

0

@1 współczuję ci braku rozumu


avatar
lucasdriver22

22.06.2020 16:49

0

Rzygać się chce jak tą ideologie wszędzie pchają


avatar
mj29

22.06.2020 17:20

0

Jestem tu zalogowany od ponad dziesięciu lat..... wystarczy ! wszędzie ci zboczeńcy wejdą nawet do F1 . Jestem tu zapewne jednym z najstarszych . Mam 45 lat. F1 oglądałem w czasach kiedy w polskiej TV były dwa programy ,kiedy walczyli Senna i Prost. Promowanie tęczowych dewiantów to przegięcie ! Kochałem bolidy,świat F1 walkę Senny z Prostem , Hilla i Hakkinena ,Villenevue z Schumacherem ale pedałów nie zdzierżę !!! Sajonara !


avatar
Raptor202

22.06.2020 17:32

0

@1 @6 Wyjaśnijcie, dlaczego uważacie osoby LGBT za zboczeńców. Chętnie poczytam te wasze argumenty.


avatar
seybr

22.06.2020 17:44

0

Wszędzie musi być tęcza ? Czy ludzie nie mają innych problemów. Już ruchy tego typu są w F1. Komu przeszkadzały piękne kobiety ? Feminizmowi a dokładnie mało urodziwym kobietą, którym odbija bez bolca. Nie dość że mało urodziwe to wiele z nich rozumem nie grzeszy. Tęczowi chcą praw ok, ale nich nie odbierają je innym. Chcą się bzykać, niech robią to w domu a na ulicy zachowują klasę. Nikt im do łóżka nie będzie zaglądał. Chcą ślubów, niech go biorą. Jednak niech nie proszą o adopcje, bo to chore. Po ta natura dała ojca i matkę aby dzieci się wychowywały w takich rodzinach. Nie wyskakiwać mi z patusami, bo na to nic nie poradzisz. Są hetero rodziny, które chcą adoptować dzieci a system przeszkadza i nie pomaga im. Tęcza jest jak weganie. Nie jedzą mięsa, ale za to chcą nas mięsożernych uszczęśliwić swoim papierowym jedzeniem. Jeżeli ktoś rezygnuje z mięsa, powinien zrezygnować z mięsnych smaków. Za to serwują produkty udające smaki, żywność mocno przetworzoną. Próbowałem takowe jedzenie, obok mięsa to nie stało. Na dodatek skład, syf i truj się. Podobnie jest z parami homo, jeżeli decydujesz się na taki związek, to rezygnujesz z dzieci, tym bardziej z adopcji. Niech sobie żyją, ale niech nie zarzucają innym swojej racji. Wtedy się ludzie dogadają.


avatar
Ziel5950

22.06.2020 18:08

0

Odechciewa się już słuchania o tym pedałowaniu wszędzie. Potrzebna jest jakaś kontrrewolucja. 4@ Ty za to masz dużo rozumu, jak polskiego tirowca jakis mohamed zadźgał to nikt jakoś na świecie nie płakał. @7 Odchylenie od normy to zboczenie, chyba normalne. Co tu tłumaczyć.


avatar
PiotrasLc

22.06.2020 18:09

0

Niech wywalą Hamiltona z F1 na zbity p...... i nie bedzie trzeba tęcz


avatar
Raptor202

22.06.2020 18:36

0

@9 Tylko 2 procent ludzi na świecie ma naturalne blond włosy, a zatem wszyscy blondyni są zboczeńcami, gdyż jest to odchylenie od normy. Większość Polaków korzysta z telefonów komórkowych, więc brak posiadania telefonu jest odchyleniem od normy. Jeśli zatem nie posiadasz telefonu komórkowego, to jesteś zboczeńcem. Jeszcze jakiś przykład tej niezwykłej logiki?


avatar
Ziel5950

22.06.2020 18:59

0

Mówimy tu o biologicznych sprawach. Nie wiem czy potrafisz pojąć różnice. Nie jesteś partnerem do dyskusji. Pozdrawiam


avatar
giovanni paolo

22.06.2020 19:12

0

"Pozwoliło to uwydatnić największe zalety natury człowieka. Ponadto, w ostatnich tygodniach ludzie ze wszystkich środowisk zjednoczyli się potępiając rasizm i nierówność - zjawiska, które wciąż mają miejsce we współczesnym świecie" Przecież jedno drugiemu przeczy. I tymi, którzy pozwalają rasizmowi trwać są ci, którzy niosą na sztandarach w sensie kartonach i wymionach litery "b", "l" oraz "m". Ten ruch kompromituje się na każdym kroku bardziej niż ci słynni płaskoziemcy.


avatar
Raptor202

22.06.2020 19:13

0

@12 A blond włosy nie są powiązane z biologią? To ciekawe. Jak na razie nie potrafisz przedstawić swojego stanowiska w merytoryczny sposób. Czekam na jakikolwiek racjonalny argument z twojej strony.


avatar
devious

22.06.2020 20:29

0

Nie podoba mi się "zawłaszczanie" pięknej tęczy i zrobienie z niej symbolu politycznego, ale co zrobić? Za to na tym McLarenie bardzo ładnie się prezentuje :) Nie wiem czy na innych też będzie, ale tutaj idealnie się wkomponowała :) Mi zupełnie nie przeszkadza, że F1 będzie promowała równość i różnorodność - jak widać po komentarzach powyżej jest na świecie nadal pełno nietolerancyjnych głąbów, rasistów czy nawet w skajnych przypadkach zwykłych nazistowskich świń... Co zrobić, jeszcze trzeba wielu dekad by niektórzy "zmądrzeli" a pewnie wielu jak urodziło się głupkami tak i zemrą będąc tumanami :) I nie chodzi mi tu o iloraz inteligencji, bo znam nawet kilku łebskich gości, którzy mieli zupełnie zwichrowane niektóre poglądy a logika ich wywodu była co najmniej nielogiczna... Coś w tym jest, że wielu ludziom temat polityki i religii zupełnie odbiera rozum - nawet pewne badania prowadzono w tej materii i wyszło, że spora grupa ludzi "wyłącza mózg" w sytuacji jak zaczynają w grę wchodzić emocje. Dlatego chyba ostatecznie czeka nas zagłada z rąk "chłodno kalkulujących" maszyn wyposażonych w sztuczną inteligencję... :) Wracając do meritum - jak choć u jednego takiego przygłupa uda się "zapalić żarówkę" i coś zmienić, to chyba opłaci się wysiłek... Krok po kroku świat się zmienia, nie ma od tego ucieczki, choć zdaję sobie sprawę, że przesadne "bombardowanie" takimi tęczami może wywołać odwrotny skutek i ludzie w końcu przestaną to zauważać... Sam mam już czasem dość tej polit-poprawnej gadaniny, marszów i "tęczowych" symboli na każdym kroku - w kółko maglowanie takich tematów jest męczące. Mi mniejszości nie przeszkadzają, ale jest wiele innych tematów na które też przydałoby się zwrócić uwagę, ale jednak nie - trochę szkoda. Póki co jest jednak szum w temacie "tęczowym" więc niech będzie... TO kolejny sygnał, że nie zgadzamy się na nietolerancję... Tylko czy brak tolerancji dla nietolerancji to też nie jest nietolerancja? :) Popieram prawo do wolności poglądów i wolności wypowiedzi, jak ktoś jest świnią rasistowską i nietolerancyjną to... też w sumie powinien mieć prawo do swojej opinii. A ja powinienem mieć prawo wyrażać swoją negatywną opinię o takiej osobie. Niestety chyba jestem w zdecydowanej mniejszości, bo "tolerancyjni" raczej chcą zamykać usta każdemu myślącemu inaczej. A z takim "totalitaryzmem" już się nie zgadzam. Więc z jednej strony popieram, a z drugiej - stoję gdzieś pośrodku, pomiędzy dwoma barykadami... Szkoda, że ludzie muszą wszystko tak polaryzować, nie możesz lubić i Coli i Pepsi, i Messiego i Ronaldo, nie możesz lubić i iPhonenów i telefonów z Androidem, nie możesz być tolerancjny ale jednocześnie zauważać, że obecne ruchy lewicowe tak samo dążą do cenzury i totalitaryzmu światopoglądowego jak ich prawicowi bracia... Coraz mniej jest miejsca dla ludzi obiektywnych, logicznych, otwartych i po prostu "normalnych"... Dziwny jest ten świat...


avatar
devious

22.06.2020 20:40

0

@6. mj29 "Promowanie tęczowych dewiantów to przegięcie ! Kochałem bolidy,świat F1 walkę Senny z Prostem , Hilla i Hakkinena ,Villenevue z Schumacherem ale pedałów nie zdzierżę !!! Sajonara !" Ale kolego skąd pewność, że Senna nie był gejem? Sam Piquet o tym mówił, a Senna nigdy nie zaprzeczył? Skąd pewność, że np. Lando Norris nie jest gejem? Nigdy chyba nie miał dziewczyny, a na Carlosa patrzy zawsze takimi zakochanymi oczkami... Przez F1 przewineło się tylu kierowców w historii, że prawie na pewno wśród nich byli geje... I co teraz? :P


avatar
devious

22.06.2020 21:07

0

@8. seybr "Jednak niech nie proszą o adopcje, bo to chore. Po ta natura dała ojca i matkę aby dzieci się wychowywały w takich rodzinach." Czyli jak stracisz ojca lub matkę to już nie masz "prawdziwej rodziny" i co wtedy? Model rodziny 1+0 lub taki gdzie wychowują matka z babką lub np. ojciec z wujkiem to już patologia i nie powinna mieć miejsca? Jak mi żona zginie w wypadku czy tam zemrze na raka to rozumiem mam moje dzieci oddać w adopcję "prawdziwej polskiej rodzinie" bo ja się już nie nadaję? Bo z moim ojcem czyli z "dziadkiem" będziemy rodziną facet+facet a to wbrew "woli Bożej" czy tam "naturalnej kolei rzeczy"? Liczba penisów wśród wychowujących musi wynosić 1? Nie może być 0 lub 2? A co jeśli facet jest transseksualny i ożeni się z transseksualną kobietą? Nadal będą rodziną mężczyzna+kobieta, tylko akurat kobieta będzie miała penisa (lub pozostałości) a mężczyzna będzie mógł rodzić dzieci. Oni będą OK? Będą mogli adoptować wg. Samozwańczego Sędziego i Boga seybra? Powiedz mi, co za różnica, czy wychowuje dziecko biologiczny "ojciec" z "dziadkiem" lub "wujkiem" czy też tacy z adopcji? Jaka jest różnica, bo ja nie widzę? Co z rodzinami marynarzy, pilotów, zawodowych kierowców ciężarówek czy nawet członków zespołów F1? Oni są często 300 dni w roku poza domem? Czy dzieci wówczas mają "prawdziwych" ojców, których w zasadzie nigdy nie widzą? Jedna, w zasadzie samotnie wychowująca dziecko matka i ojciec pojawiający sie na kilka dni w roku jest OK, ale już dwie matki zajmujące się dzieckiem non-stop, ale żadna biologiczna to źle? A co jeżeli matka urodzi dziecko a potem zwiąże się z inną kobietą? Trzeba takie dziecko zarekwirować i oddać "prawdziwej, katolickiej rodzinie"? A może niech siedzi w domu dziecka, bo tam tak wspaniale jest :) Pytań mam wiele, ale zawsze zapada milczenie albo debilne odpowiedzi "wolałbym byc w domu dziecka niż z pedałami". Tylko zawsze mówią to goście, co nigdy nie byli w domu dziecka... Mi najbardziej w głowie utkwiły 3 rzeczy ze współpracy z domami dziecka: -pani dyrektor mówiąca o dzieciach per "sztuki" (dosłownie "będę miała w tym terminie tyle i tyle sztuk" jak chciałem zaprosić dzieci na organizowaną przeze mnie charytatywną imprezę) -dzieci młodsze najpierw wycofane i przestraszone a po chwili po okazaniu odrobiny ciepła kurczliwie wtulone w nogę moją czy kolegów/koleżanek - tak pragnące czułości, miłości, od kogokolwiek -starsze dzieci już całkowicie zamknięte, pokryte skorupą, zdystansowane, nie mające zupełnie zaufania do dorosłych (choć nadal młodych, niewiele starszych od nich) - już po prostu przeżarte obojętnością Jak pójdziesz kilka razy do domu dziecka i stwierdzisz, że lepiej, by takie dziecko "siedzialo w domu dziecka" czyli najgorszym miejscu na świecie niż miało dwóch kochających ojców bądź matki z adpocji - to nie mam pytań... I nie, nie uważam by był to najważniejszy problem na świecie, jest to dość rozdmuchane ale odmawiać dzieciom szans na rodziców? Jakichkolwiek? I oczywiście rodzice LGBT nie powinni być faworyzowani, ale z tego co wiem mamy cały czas nadmiar dzieci czekających na adopcję, jest to trudny temat i dla dzieci i dla rodziców a aparat państwowy tutaj zawodzi - natomiast każda para rąk "do pomocy" się przyda. Czy homo czy heteroseksualnych. Ostatecznie to nie ma znaczenia chyba kto komu co wtyka w sypialni, o ile dzieci śpią w innym pokoju? :) "Są hetero rodziny, które chcą adoptować dzieci a system przeszkadza i nie pomaga im" System jest słaby i kulawy, ale to chyba nie wina ludzi LGBT+? Przecież oni tez nie mogą adoptować, więc nie "zabierają" dzieci tym rodzinom "hetero"? Poza tym skąd masz pewność, że w rodzinach hetero nie ma osób LGBT? Ja znam kilka osób wyglądających na "normalne rodziny", w tym mające już dzieci - a jedna para nawet występowała w TV śniadaniowej jako "idealna para" gdzie jeden z lub obydowje małżonków są biseksualni i prowadzą bardzo rozwiązłe życie :))) Czy wówczas takie osoby mogą adopotować dzieci czy już nie? I kto to stwierdzi i osądzi? Jakieś skuteczne metody sprawdzania seksualności? A co z osobami aseksualnymi? Mogą adpotować czy nie? Czy nie przekażą złych nawyków dzieciom tj. braku seksualności? To przecież wg. prawicowych znawców chyba będzie "źle" jak dziecko "zaraziłoby" się aseksualnością bo przyrost naturalny nam maleje a idealna rodzina to nie jest "2+0", prawda? Tyle pytań, a pewnie nikt na nie nie odpowie... "Niech sobie żyją, ale niech nie zarzucają innym swojej racji. Wtedy się ludzie dogadają." Chwila, a czy Ty przypadkiem właśnie nie narzucasz innym swojej racji? Czyżbyś czuł się lepszy od innych, wyjątkowy? Jaką mamy pewność, że jesteś w 100% heteroseksualny? Jesteś na portalu, gdzie opisuje się mężczyzn jeżdżących autami, kręcą Cię faceci? Może to pierwsze objawy? Może trzeba Cię leczyć (elektrowstrząsami lub chemią, jak w latach 50-tych w Anglii, i nie tylko tam)? :)


avatar
Kruk

22.06.2020 21:14

0

@Raptor202. Ciagle czekam, kiedy odpowiesz mi na pytanie: Czy spotkales sie z sytuacja, w ktorej osobie spod sztandaru LGBT odmowiono przyjecia do szkoly, zalozenia konta w banku, firmy, kupna nieruchomosci albo wyproszono taka osobe ze sklepu?


avatar
Kruk

22.06.2020 21:17

0

@devious. Nie pieprz trzy po trzy, tylko odpowiedz na jedno pytanie: Czy chcialbys byc wychowywany w zwiazku homoseksualnym?


avatar
Forizoo

22.06.2020 21:56

0

Nie rozumiem po co dyskutować o tym każdy zawsze będzie miał swoje zdanie bez sensu się kłócić ja szczerze mam wywalone w to czy jest tęcza czy nie ja chce aby w końcu się ścigali reszta mi zwisa i powiewa...


avatar
mariok77

22.06.2020 22:00

0

@devious. Czekam, aż w ramach obrony prawa do różnorodności zaczniesz bronić praw zoofilii i nekrofilii. Może wtedy mnie czymś zaszokujesz?


avatar
Krys007

22.06.2020 22:20

0

LUDZIE! Czy ktokolwiek przeczytał ten wpis?! Bo patrząc na Wasze wypociny to zobaczyliście tęczę i od razu z pianą na ustach piszecie komentarze... Ta tęcza nie odnosi się do LGBT! Ta tęcza jest symbolem walki z rasizmem, i podziękowaniem służbom medycznym za ich pracę! Tęcza LGBT ma specyficzny układ którego tu nie ma, weźcie się ogarnijcie delikatnie mówiąc bo nienawiść przysłania wam oczy..


avatar
ekwador15

22.06.2020 22:52

0

@22 politycy ich podzieli. Dwie głowne opcje robią im panie mózgu i tak to sie konczy :) nasłuchają się bzdur i tak to wygląda. cos podobnego naczytałem się w kategorii gier komputerowych, kiedy to CD Projekt dał do swojego logo też taką tęczę. politycy walcza miedzy soba przez brudne gierki a ci tutaj wylewają to na stronach poswięconych f1, szerzej SPORT a wczesniej fani nowej gry CD projekt cofają zamówienia przedpremierowe :D kabaret.


avatar
Raptor202

22.06.2020 23:02

0

@18 Nie, nie spotkałem się z taką sytuację. Spotkałem za to w swoim życiu co najmniej dwóch homoseksualistów, którzy są bardzo w porządku ludźmi, a przede wszystkim żaden z nich nie proponował mi nigdy czynów seksualnych ani nic w tym stylu, więc nie mam powodu do uważania ich za dewiantów, zboczeńców ani traktowania ich jako zagrożenia, a tym bardziej nie widzę powodu do dyskryminacji tego typu osób.


avatar
shajber

22.06.2020 23:19

0

Mało tu pisze ale pięknie to wytłumaczyłeś ( devious ) Popieram prawo do wolności poglądów i wolności wypowiedzi, jak ktoś jest świnią rasistowską i nietolerancyjną to... też w sumie powinien mieć prawo do swojej opinii. A ja powinienem mieć prawo wyrażać swoją negatywną opinię o takiej osobie. 100% zgody


avatar
Zmutek

22.06.2020 23:27

0

Nareszcie. Niech promują równość. W końcu Hamilton może dostanie jakąś karę. Albo taki Vetel gdy wygrywał był nietykalny bo wygrywał (teraz się trochę poprawili w jego wypadku). Jeżeli jednak zostanie tak jak było to niech spierdalaja z taką równością. Oczywiście wiadomo że teraz Hamilton będzie mógł wyjść z bolidu podziurawić wszystkim opony i nic nie zrobią. Tak więc sądzę że nie powinni tego tak rozgłaśniać i się tym szczycić skoro sami nie potrafią bezwzględnie karać za przewinienia zgodnie z regulaminem.


avatar
sismondi

23.06.2020 06:19

0

Nie wieżę i tu jest......co nam daje związek dwóch facetów i lub dwóch kobiet w społeczeństwie jako ludzie ok ale jako pary ??? I tylko mowa nienawiści i mowa nienawiści rzygać się chce tą tęczą......


avatar
Michael Schumi

23.06.2020 06:57

0

@kempa007, poprosiłbym Cię o zrobienie małego porządku. @1 Gdzie Ty widzisz promowanie dewiacji? @5 O jakiej ideologii mówisz? Walki z rasizmem? @6 Fajnie, tylko nigdzie w tym artykule nie ma mowy o żadnych zboczeńcach. @8 Trochę zboczyłeś z tematu. Akurat w artykule nie ma ani słowa o feminizmie ani weganizmie. @9 Nawet nie komentuję Twojej wypowiedzi. Wstyd czytać takie hasła. @27 Chyba nie przeczytałeś artykułu ze zrozumieniem.


avatar
RoyalFlesh F1

23.06.2020 08:24

0

Wojna z Bogiem w Trójcy Przenajświętszej trwa na całego. Grzech cudzołóstwa opisany w Starym Testamencie jest promowany na całego, pod płaszczykiem hasła równość. Flaga zboczenia jest sprytnie promowana, i przedstawiana jako barwy zespołów. Grzech cudzołóstwa, stosunek mężczyzny z mężczyzną, kobiety z kobietą, masturbacje, zboczenia, zoofilia, grupowy stosunek i co tam jeszcze nie wymyślą. Osoby broniące flagi LGBT mają po prostu z tym coś wspólnego i tyle w temacie.


avatar
Raptor202

23.06.2020 08:42

0

@29 Religie są dla ludzi mało inteligentnych, którym nie przeszkadza to, że ktoś robi im wodę z mózgu.


avatar
RoyalFlesh F1

23.06.2020 09:27

0

30. Raptor202 Rozumiem, że nie wierzysz w Boga, co sprowadza cię do ateizmu. Sam ateizm mówi o tym, że istniejesz po nic. Wszystko co robisz jest po nic, komentarz który napisałeś jest po nić. Uważasz Siebie za inteligentnego człowieka? Doprawdy. Ciekawi mnie dlaczego nie napiszesz, że LGBT jest religią. Jakim prawem w ogóle piszesz, że ktoś mi robi wodę z mózgu. Przecież nie wierz jaki mam stosunek do władz kościelnych. Rozumiem, że jesteś mało inteligentny.


avatar
RoyalFlesh F1

23.06.2020 09:39

0

30. Raptor202 Jako osoba inteligentna, a za taką widzę się masz. Jesteś wstanie wytłumaczyć Mi które punkt w Dekalogu jest nieinteligentny? Które z przykazań robi wodę z mózgu?


avatar
Raptor202

23.06.2020 10:34

0

@31 @32 Religie powstały w wyniku połączenia kreatywności ludzkiego umysłu z brakiem wiedzy w pewnych kwestiach i niemożliwością zdobycia tej wiedzy w dawnych czasach. Za to ich ekspansja i egzystencja w czasach współczesnych wynika przede wszystkim z działań kościołów, które poprzez manipulację oddziałują na umysły osób nieświadomych. Za manipulację należy uznać tworzenie w głowach wiernych obrazu kościoła jako czegoś dobrego, co walczy ze złem. Do tego służą między innymi dogmaty pokroju dekalogu - przykazania w nim zawarte mówią o tym, co zdrowo myślący człowiek uzna za coś dobrego, więc i osoby przekazujące te wartości najpewniej również zostaną uznane za tych dobrych. Jednocześnie jednak korzystają z wszelkiej maści uprzedzeń, takich jak homofobia, ksenofobia czy rasizm, bo osobnik o niskiej inteligencji, który cechuje się mentalnością podobną do zwierzęcej ("inny niż ja jest gorszy") takie argumenty łyknie i z jeszcze większym przekonaniem stwierdzi, że to co robi kościół, jest właściwe. Tak samo jak negatywny stosunek do osób zamożnych - dla wielu biednych wygodnie jest powiedzieć, że jak bogaty, to pewnie ukradł, a kościół skrzętnie z tego korzysta. Nie wspominając już o wojnach religijnych, oraz o tym, czego nie znoszę najbardziej - oporu wobec rozwoju intelektualnego i gloryfikowaniu niewiedzy. Ale poza działaniami samego kościoła istnieją jeszcze inne czynniki podtrzymujące funkcjonowanie religii. Wpływ z pewnością mają rodzice, którzy jeśli są religijni, to zwykle starają się też wpoić religię swoim dzieciom. Później trudno jest odrzucić coś, do czego byłeś przekonany w zasadzie odkąd pamiętasz. Wiem to z własnego doświadczenia, gdyż wychowywałem się w rodzinie katolickiej i odkąd pamiętam mówiono mi o tym, że jakiś Bóg istnieje i trzeba się do niego modlić. Ja akurat od tego odbiłem, ale myślę, że jestem w mniejszości względem tych, którzy mają wpojony określony schemat myślenia i często nawet nie są świadomi tego, dlaczego wierzą, albo dlaczego nie wierzą, tylko po prostu powtarzają to, co mówili im poprzednicy, czyli zwykle rodzice, dziadkowie etc. "Sam ateizm mówi o tym, że istniejesz po nic. Wszystko co robisz jest po nic, komentarz który napisałeś jest po nić." - dobrze, że o tym wspomniałeś. To prawda. Wszechświat nie ma żadnego kierunku działania. Ewolucja również takowego nie posiada. Istnienie życia na Ziemi, a także istnienie inteligentnej formy życia, za jaką uważany jest człowiek, jest dziełem przypadku. Od strony fizyki człowiek nie różni się zbytnio od innych form życia występujących na Ziemi ani też tych, które prawdopodobnie znajdują się też w innych rejonach wszechświata (prawdopodobnie, bo póki co takowych nie znaleziono, jednak jeśli wszechświat jest jednorodny, to istnieje bardzo duża szansa na to, że życie rozwinęło się także w innych systemach gwiezdnych, zwłaszcza że istnieje ogromna liczba planet w kosmosie, ale to nie jest główny temat dyskusji). Jedyne, co wyróżnia człowieka to fakt, że na drodze ewolucji wykształcił on inteligencję, która początkowo pomagała przede wszystkim w przetrwaniu gatunku, a w dalszej kolejności pozwoliła na rozwój cywilizacji technicznej. Zadecydował o tym jednak czynnik losowy, tak samo jak w całej ewolucji, która jest ślepa, nie dąży w żadnym określonym kierunku. To sprawia, że człowiek nie jest żadnym bytem wyjątkowym w skali wszechświata, nie został w żaden sposób natchniony i nie ma żadnej uprzywilejowanej pozycji. Warto sobie to uświadomić. Niestety taka świadomość jest bolesna dla wielu osób, które z góry taką ideę odrzucają z uwagi na efekt potwierdzenia i wolą żyć w alternatywnej rzeczywistości, która jest dla nich po prostu wygodna. Jeżeli religie są słuszne, to dlaczego na przestrzeni lat powstało ich tak wiele i każda usilnie próbuje bądź próbowała przekonać o tym, że to właśnie ona jest prawidłowa?


avatar
Kruk

23.06.2020 10:41

0

@24 Raptor202. Otoz to! Jezeli nie miales od nich propozycji, to widocznie nie Jestes w Ich typie ;) Wiec o jakim dyskryminowaniu mowisz? Pracuje z homoseksualistami-to sa ludzie wyksztalceni, inteligentni, maja pieniadze w kieszeni i sami smieja sie z tego calego pi...olenia. I wcale nie dziwie im sie, bo ja rowniez nie zyczylbym sobie, zeby ktokolwiek wstawial sie gdziekolwiek za mnie, albo ubolewal nad moim losem. @Michael Schumi. Nie wiem czy Jestes tego swiadomy, ale nie masz nic ciekawego do napisania. Jedyne co Jestes w stanie napisac, to tylko (oprocz podziwiania Hamiltona): -Wskaz mi prosze. -Wyjasnij mi prosze. -Podaj mi rzeczowy przyklad, prosze.


avatar
Kruk

23.06.2020 10:46

0

@33 Raptor202. Kompletnie odplynales, wyjdz na swieze powietrze i przewietrz glowe.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu